Recept pre úspešnú reštauráciu

Reklama

Oprávnená kritika košických služieb. Gastronómia, zákaznícky servis, prístup ku klientom. Blog o všetkom kvalitnom.

utorok 12. apríla 2011

Recept pre úspešnú reštauráciu

Divím sa, že mnohí majitelia reštaurácií nemajú ani štipku sebakritiky. Videli ste včerajšie Áno Šéfe? Majiteľka reštaurácie podáva jedlo v škaredom socialistickom prostredí, ich menu je rozsiahlejšie ako Biblia (je jasné, že z toho nič nevedia poriadne navariť) a kuchyňa absolútne nezodpovedá dnešným štandardom.

Majitelia si volajú Jara Žideka do svojich reštaurácií a sú udivení objektívnou kritikou. To nevidia, že svoju reštauráciu vedú zlým spôsobom a ich produkt nestojí ani za nič? Takýchto majiteľov by som prirovnal k hviezdnej rote v Superstar. Myslia si, že robia niečo veľmi dobre a skutočnosť je úplne iná. Rozumný človek sa nad katastrofálnym výkonom iba zasmeje.

Nemyslím si, že vedenie reštaurácie je veda. Nepotrebujete mať XYZ titulov, ak chcete vlastniť a viesť úspešnú reštauráciu. Vedenie reštaurácie je však drina, ktorá si vyžaduje celého človeka. Prečítajte si tieto rady a možno aj z Vašej zlej reštaurácie sa stane reštaurácia s prívlastkom úspešná.



1) Reštaurácia potrebuje celého človeka a zdravý rozum

Chcete, aby Vaša reštaurácia zarábala? Chcete, aby Vaša reštaurácia bola populárna a zákazníci sa do nej radi vracali? Venujte sa jej! Uvedomte si, že ak chcete robiť v gastronómii, nemôžete to brať ako "bokovku". Musíte tomuto biznisu venovať každý boží deň, musíte hovoriť so svojimi zamestnancami a motivovať ich. Potrebujete tú správnu mladícku "chuť niečo dokázať" a oddať svojmu biznisu celé svoje JA.

Používajte zdravý rozum, nastavte ceny rozumne - nie ste predsa charita. Buďme úprimní - robíme to kvôli peniazom.

2) Zvoľte si formát a prispôsobte jedálny lístok

Jednou z najväčších chýb našich reštaurácií je rozsiahly jedálny lístok. Nie je možné, aby ste dokázali variť z čerstvých surovín 50 rôznych pokrmov. Nie je možné, aby ste mohli pripraviť 50 rôznych pokrmov na kvalitnej úrovni. Nesnažte sa ohúriť Vašich hostí borščom, slimákmi, krevetami, pizzou, paellou Valenciana a neviem čím všetkým. Jednak potrebujete mnoho rôznych surovín (teda veľa peňazí) a jednak to nebudete robiť dobre.

Naopak, zúžte svoj jedálny lístok, prispôsobte ho formátu svojej reštaurácie a varte kvalitne. Nesnažte sa "vyhovieť" všetkým, ale naopak odlíšte sa od šedého priemeru. Nie je nič lepšie keď nechtiac započujete rozhovor a dozviete sa v ňom, že najlepší Boršč v meste robíte práve Vy. Ľudia Vám na ten Boršč prídu.

Formát Vašej reštaurácie berte smrteľne vážne. Cítili by ste sa fajn, keby ste prišli na salaš kvôli bryndzovým haluškám a interiér reštaurácie by bol zariadený v štýle Mexiko?

3) Feedback

Počúvajte zákazníkov. Váš biznis funguje iba vďaka Vašim klientom. Prispôsobujte Vaše služby, zlepšujte svoje nedostatky a hostia to určite ocenia. Zapamätajte si, že spätná väzba od klientov a od ľudí z brandže Váš posunie niekam ďalej.

4) Bez kuchára to nepôjde

Kuchár je základom Vašej kuchyne. Reštaurácia je o zážitku, o príjemnom posedení, ale najmä o chutnom jedle. Môžete mať tú najlepšiu obsluhu, bezkonkurenčnú polohu a silný marketing, ale keď raz budete variť zle, ľudia sa na Vašu prevádzku vykašlú.

Varte rovnako a z kvalitných surovín! Nie je nič horšie, keď si v jeden deň objednám výborné jedlo a na druhý deň (kvôli inému "službukonajúcemu" kuchárovi) to nedokážem zjesť!

5) Investujte do svojich ľudí

Môžete kričať na svojich čašníkov koľko chcete (aj keď je nezamestnanosť 15 %), ale nečakajte, že za minimálnu mzdu budú podávať heroické výkony. Motivujte personál, investujte do nich pár eur a uvidíte, že sa Vám táto investícia vráti. Vaši čašníci musia vedieť čo predávate. Dajte im ochutnať všetky jedlá z jedálneho lístka a opýtajte sa na ich názor. Demotivovaná a nepríjemná obsluha Vám odoženie zákazníkov. Chcete prísť o peniaze?

6) Marketing

Zaregistrujte sa do databáz reštaurácií, internetová stránka je nevyhnutnosť a prihláste sa na Facebook. Rozošlite pozvánky kritikom reštaurácií, poprípade prezentujte svoju prevádzku prostredníctvom zľavových portálov. Nezabúdajte, že najlepšia reklama je osobná skúsenosť zákazníka. A na záver typické motto: môžete mať tú najlepšiu službu na svete, ale keď o nej nevedia ľudia, tak máte smolu.

Zdieľajte tento článok na Facebooku!

9 komentárov:

  1. Ako si dovolíš písať o tom, ako mať dobrú reštiku,keď si ku poriadnej gastronómii ani len neprivoňal a podľa mňa si aj tento článok len nejako opísal a zrešeršoval. Pracujem v gastronómii už pár rokov,je to môj život, ale dať pár pravidiel na úspešnú reštauráciu by som si nikdy nedovolila. Ale ty máš asi už zopár takýchto úspechov už za sebou, že? S pozdravom Mokuš

    OdpovedaťOdstrániť
  2. dobrý článek .. nechápu, kde vidí Mokuš nějaký problém :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Prikláňam sa k Mokušovi, keďže človek, ktorý nepracuje v gastronómii sa ani omylom nemôže dávať rady ako viesť úspešnú reštauráciu. Každý kto pracuje v tejto oblasti na to príde sám, čo mu sedí, pasuje a čo nie. Každý má svoju vlastnú taktiku a know how. Lajk, ktorý si príde sadnúť do reštaurácie ako zákazník ani omylom nevidí ako to funguje v pozadí.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Myslim, ze oponovat vseobecnym radam typu - venujte sa svojim zamestnancom, venujte sa svojej restauracii, robte uspesny marketing, varte z kvalitnych surovin - dokazu iba ludia, ktori su chorobne posadnuti hadkami :) Zaujimaju ma naozaj fakty. Co je v clanku uvedene chybne? Je v clanku napisany nejaky nezmysel?

    Mimochodom to, ze Mokus pochybuje o tom, ze som tento clanok napisal sam asi o niecom svedci. Asi tento clanok ma nejaky racionalny zaklad.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. takmer denne sa stravujem v košických reštauráciách a podľa mňa tento článok presne vystihuje podstatu problémov v mnohých z nich. Veľmi dobre a triezvo napísaný článok...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Veľmi pekne vystihnutá podstata návodu na úspešné vedenie reštaurácie. Načo o tom písať celé knihy. A hlavné pozitívum vidím v tom, že prvý krok vpred je nehľadať všade a vo všetkom negatíva, ale ísť do toho s myšlienkou všetko sa dá, pôjde to. Keď sa človek vloží do akejkoľvek aktivity celý, presne tak ako je to stručne a milo napísané v horeuvedenom článku, tak je úspech zaručený. Je jedno koľko má toho za sebou alebo čo už v tejto brandži dokázal. Toto by som za merítko úspechu určite nepovažovala. Takže reakcie Mokuš sú bezpredmetné. Veľmi pekné, som spokojná s tým, čo som si prečítala.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Super clanok a myslim, ze tych 6 bodov by sa este dalo krasne rozsirit aj na 10-15. Zazil som restiky, kde chodim rad, aj mi chuti a aj tak tam mam co kritizovat. Su proste detaily, ktore ma dokazu takmer rozhodit a to som len zakaznik. Ohladom Mokus, je zaujimave, ze je mnoho ludi, co pracuje v gastronomii a prave tieto chyby nevidia. Myslim, ze prave zakaznici maju najvacsie pravo kritizovat, lebo oni to jedia a oni si to platia. Inac pecka blog, len tak dalej. Btw. skoda, ze to robis tak prilis anonymne, aspon si vymysli nejake meno a podpisuj sa pod clanky, bude to vyzerat lepsie :-).

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Najlepšie by bolo aby si pán Služby v Košiciach založil svoju vlastnu stravovaciu jednotku a možno by bol prevapený , že to nie je a nejde to tak ľahko ako si to on predstavuje .... Radka

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Vsetko ide - len treba chciet a tvrdo makat. Casom mozno bude aj vlastna restauracia. Uvidime

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...