Nechápem to. Ževraj očierňujem podniky

Reklama

Oprávnená kritika košických služieb. Gastronómia, zákaznícky servis, prístup ku klientom. Blog o všetkom kvalitnom.

štvrtok 28. apríla 2011

Nechápem to. Ževraj očierňujem podniky

V nedávnych dňoch rapídne stúpla návštevnosť blogu Služby v Košiciach. So stúpajúcou návštevnosťou nám rastie počet doručených mailov, klikov na reklamu, pozitívnych ale aj negatívnych komentárov.

Stretávame sa najmä s pozitívnymi ohlasmi. Čoskoro sa môžete tešiť na recenziu jednej z najlepších košických pizzerií. Sledujte náš blog ;-) 



Najdiskutovanejším článkom je zlá skúsenosť s reštauráciou Parlamentka. Prekvapil ma komentár, v ktorom ma diskutujúci obviňuje z očierňovania mena tejto prevádzky. Dovolím si spomínaný názor citovať a reagovať naň v samostatnom článku.
Drahy autor tohto blogu a aj clanku,

to, co ste tu napisali a sposob, akym si to napisali, je ubohy.
Mozno naozaj uvedeny podnik v niecom pochybil, ale vy ste mu nedali ani sancu, aby svoju chybu napravil (uplatnenie si reklamacie), ba naopak ociernujete tuto firmu formou blogu, ktory sirite aj cestou socialnych sieti.
Kto vam dava pravo takto hanobit meno podniku, ktoremu ste nedali sancu o napravu toho, cim vas poskodil?
Ak by som bol majitelom toho podniku ja, urcite by som reagoval hnevom, ako on.
Vo svojom clanku uvadzate, ze ste uvedenu pizzu ani len neochutnal, ale na fotkach je odfotena pizza, ktorej jedna cast chyba a z jednej casti je evidentne odhryznute. Teda ako? Odhryzli to mysi? Alebo, kym ste nasiel fotak, tak sa k vam vlupali zlodeji a ukradli vam z pizze?
Po dalsie: na vami zverejnenych fotkach nikde nie je dokaz o tom, ze ta pizza pochadza prave z vami spominanej prevadzky. Kludne ste si uvedenu pizzu mohli upiect doma sam a umyselne tymto clankom ociernovat dobre meno prevadzky.
Takze, tento vas clanok povazujem za hanobenie dobreho mena skutocnych blogerov, ktori daju aj tu namahu, aby slovaci ukazali, aky je skutocny stav sluzieb na Slovensku.  
1) to, co ste tu napisali a sposob, akym si to napisali, je ubohy 

Využil som expresívne slovo "žrať" a hyperbolu v zmysle, že sa ma pokúsili zabiť. Ani si neviete predstaviť ako tá pizza smrdela. Človek príde hladný a unavený z práce, dôveruje donáške, pretože ich webová stránka vyzerá dobre a donesú mu odpad. Úbohý nie je môj článok, ale služby pizzerie Parlamentka.  

V čom konkrétne je môj článok úbohý? V tom že na rovinu kritizujem nekvalitnú službu? To mám byť radšej ticho a nechať si skákať po hlave? Možno je v Košiciach ďaľších dvesto ľudí, ktorí majú rovnakú skúsenosť s Parlamentkou ako ja. Nechcem aby ich bolo ešte viac. Úbohe sú útoky majiteľa v komentároch k danému článku. PR asi nie je jeho silná stránka.

2) Mozno naozaj uvedeny podnik v niecom pochybil, ale vy ste mu nedali ani sancu, aby svoju chybu napravil (uplatnenie si reklamacie), ba naopak ociernujete tuto firmu formou blogu, ktory sirite aj cestou socialnych sieti. Kto vam dava pravo takto hanobit meno podniku, ktoremu ste nedali sancu o napravu toho, cim vas poskodil?

Myslíte si, že mám chuť niečo reklamovať o deviatej večer a naťahovať sa so službukonajúcou dispečerkou? Tých 7 € mi za ďalšie stratené nervy nestojí. Zavolal som im a vyjadril moje sklamanie a rozhorčenie. Mimochodom, dispečerke som oznámil, že túto skúsenosť napíšem na môj blog. Flegmaticky na moju poznámku reagovala slovom kľudne.

No a čo, že som im nedal druhú šancu. V podnikaní som nikdy nedostal druhú šancu. Vy pri zjednávaní obchodu dostanete druhú šancu? Dostanete druhú šancu na pracovnom pohovore? Dostanete druhú šancu pri oslovení neznámeho dievčaťa na ulici? Nie.

V Parlamentke nevyužili šancu získať pár zákazníkov prostredníctvom dobre vykonanej služby na základe mojej objednávky. Okrem iného absolútne nezvládli slušne reagovať na moju "recenziu". Naopak, využívali najmä vulgarizmy. Takto sa PR a marketing nerobí. Vlastne Parlamentka mala druhú šancu. Mala šancu reagovať na môj článok rozumne a zo zlej recenzie vyťažiť maximum (Parlamentka by v očiach čitateľov vyzerala úplne inak, keby mi ponúkli zadarmo ďaľšiu Pizzu, keby sa majiteľ ospravedlnil za zle vykonanú službu a prisľúbil nápravu apod.). Nemyslíte?

Ich pizzeriu vôbec neočierňujem. Parlamentka sa svojimi službami a komentármi očierňuje sama. To platí o každej jednej recenzii. Alebo som mal napísať, že donáška Parlamentka bola úplne super a klamať mojich čitateľov? Čitateľ si na základe môjho odporúčania od nich objedná Pizzu a na druhý deň ho hospitalizujú. Akú by mal môj blog dôveru? Vy by ste sa cítili fajn, keby ste zavádzali svojich čitateľov?

3) Ociernujete tuto firmu formou blogu, ktory sirite aj cestou socialnych sieti

Ešte raz, Parlamentka sa očierňuje sama. Môj blog a článok nešírim prostredníctvom sociálnych sietí len ja, ale ľudia, ktorí sociálne siete tvoria. Očividne pokladajú články nášho blogu za prínosné, keďže ich zdieľajú na Facebooku, Twitteri apod. Za toto im naozaj ďakujeme a dúfame, že naše články budú zdieľať naďalej.

4) Ak by som bol majitelom toho podniku ja, urcite by som reagoval hnevom, ako on. 

Vidno, že nepodnikáte a o PR a marketingu nemáte ani potuchy. Neberte túto reakciu v zlom.


5) Vo svojom clanku uvadzate, ze ste uvedenu pizzu ani len neochutnal, ale na fotkach je odfotena pizza, ktorej jedna cast chyba a z jednej casti je evidentne odhryznute.

Nežijem sám. "Obyvateľ mojej domácnosti" mal odvahu a odkusol si z okraja :). Z "vnútra" nikto nič neodhryzol, plátok pizze som len odtrhol a privoňal k nemu.

6) na vami zverejnenych fotkach nikde nie je dokaz o tom, ze ta pizza pochadza prave z vami spominanej prevadzky. Kludne ste si uvedenu pizzu mohli upiect doma sam a umyselne tymto clankom ociernovat dobre meno prevadzky. 

Presne tak, aj teraz si v trúbe pečiem pokazenú pizzu a o chvíľu si vyberiem pizzeriu, ktorú očierním. Nemám nič iné na práci (čas a pokladníka na oskenovanom účtovnom doklade som zámerne scenzuroval).



7) Takze, tento vas clanok povazujem za hanobenie dobreho mena skutocnych blogerov, ktori daju aj tu namahu, aby slovaci ukazali, aky je skutocny stav sluzieb na Slovensku.   

Ďakujem za názor :)

9 komentárov:

  1. Absolutne suhlasim s autorom blogu a podporujem ho.
    Dakujem za uzitocne informacie a recenzie a urcite budem tuto stranku sirit medzi priatelmi :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dakujeme velmi pekne za podporu. Dufame, ze Vas nesklameme :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak isto suhlasim s autorom tohoto blogu. Maximalne suhlasim s doterajsimi recenziami na menovane podniky. Zdielam medzi priatelmi:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ocenujem snahu autora blogu, nieco podobne tu chybalo mal by som vsak par komentarov otazok:

    1.) viete nejako podlozit svoje vzdelanie v danej oblasti? Su Vase nazory podlozene nejakym diplomom o ukonceni studia v danej oblasti?

    Pytam sa iba preto, ze ak si niekto dovoli napisat nieco taketo na vrch svojej stranky: "Oprávnená kritika košických služieb" tak verim ze to slovo Opravnena vie cimsi dolozit.

    Nestaci si totiz iba pozriet par casti Ano Sefe a hrat sa na odbornika... ak je to tak tak by som poprosil o zmenu stylu akym to tu prezentujete. Nemam nic proti tomu ak dane vzdelanie nemate, ale potom nemozte vydavat svoje recenzie ze objektivne ale iba ako subjektivny pohlad zakaznika!

    2.) Vyhnite sa prosim vyjadreniam ako "toto by som nedal zrat ani dobytku". Je to neprofesionalne, neodborne a uprimne povedane nechutne. Nie je to ani vtipne a kazi to dojem z inak prijemnych recenzii.

    3.) Fandim Vam a verim, ze sa zamyslite nad tim co som napisal. Dakujem za skvele tipy a tesim sa na dalsie clanky/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Anonymny: Tu vobec nejde o vzdelanie, pretoze potom by sa dalo predpokladat, ze kedze takmer kazdy kuchar v restikach je vyuceny kuchar, t.j. ma vzdelanie, mali by sme dostavat na tanieroch super jedla a nemali by sme co kritizovat. Uz len par casti Ano Sefe, tocenych na slovensku, nam ukazalo, ze mnohym kucharom zial ani to vzdelanie nepomoze. A to, ze niektore casnicky sa spravaju ako by ich zakaznik otravoval, vie rozpoznat kazdy priemerne inteligentny zakaznik, ktory sa nevzdelaval v oblasti "spravanie casnicok".

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Martin: Nebavime sa o tom ze sa na Slovensku k zakaznikom spravaju zle... to tak je povacsinou, ano restauracie tu zle varia a obsluha ma moresy este z dob nedavno minulych... bavime sa tu o tom, ze autor blogu tu pise o opravnenej kritike na zaklade toho ze si pozrel par casti ano Sefe?

    To ze si ja pozriem Pohotovost neznamena, ze mozem ist do nemocnice a kritizovat pracu lekarov! Pozeram ze autor nema ani dostatok slusnosti aby vobec zareagoval!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. V prvom rade by som sa chcel podakovat za komentar a podporu :)

    'Pozeram ze autor nema ani dostatok slusnosti aby vobec zareagoval!'

    Najprv by som teda rad zareagoval na tuto poznamku. V poslednom obdobi som nemal az tak vela casu na blog (co ma mrzi) a preto je aj za mesiac jun publikovanych pomerne malo clankov. Komentarov je vela a preto sa obcas stane, ze mi nejaky z nich ujde, alebo nan kvoli casovej zaneprazdnenosti zabudnem zareagovat. Kazdopadne, na email reagujem vzdy okamzite. Nie je to teda o mojej 'slusnosti' :)

    'viete nejako podlozit svoje vzdelanie v danej oblasti? Su Vase nazory podlozene nejakym diplomom o ukonceni studia v danej oblasti?'

    Nie, vzdelanie v oblasti ani ziaden diplom nemam (a pokial viem, tak ani ziaden iny autor, ktory tu publikoval clanok).

    'Pytam sa iba preto, ze ak si niekto dovoli napisat nieco taketo na vrch svojej stranky: "Oprávnená kritika košických služieb"'

    Opravnena urcite je. Sluzby v KE su v mnohych prevadzkach mizerne. Netvrdim, ze kritika je podlozena vzdelanim, ale opravnena urcite je, pretoze za moje peniaze v mnohych pripadoch ocakavam lepsi servis.

    'Nemam nic proti tomu ak dane vzdelanie nemate, ale potom nemozte vydavat svoje recenzie ze objektivne ale iba ako subjektivny pohlad zakaznika!'

    Myslim si, ze rozumny clovek sa nenecha ovplyvnit jednym clankom z blogu, ale zisti si informacie aj z inych zdrojov, vyskusa prevadzku na vlastnej kozi a utvori vlastny nazor.

    Nikde netvrdim, ze mam vzdelanie v odbore (budme uprimni - absolvovanie oboru kuchar/casnik z cloveka urobi "odbornika"? vobec si to nemyslim - najma pri urovni nasich skol)

    Na druhej strane - diskutovat o "objektivite" je velmi narocne...

    Ani pan Vanek z prazskeho kulinarskeho institutu (clen poroty v relacii Na Noze, mnohokrat hodnotil jedlo v ceskom ano sefe) nema - pokial viem - vzdelanie v odbore. Do akej miery je objektivne jeho hodnotenie? Je vobec mozne hovorit o objektivite v gastronomii?

    nazor, ze nemusite byt "expert" je tiez v tomto clanku :)

    http://sluzbyvke.blogspot.com/2011/05/citatel-nie-sme-taki-bohati-aby-sme.html

    Dakujem za komentar, za Vasu podporu a verim, ze clanky sa Vam budu pacit nadalej :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Suhlasim s autorom aj kritikou slovenskych sluzieb, takychto autorov treba ovela viac a v každom meste.
    Podniky si este stale myslia ze panom je tu zamestnanec a zakaznik stiahne usi a bez reci ZAPLATI UCET.

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...