Služby po slovensky

Reklama

Oprávnená kritika košických služieb. Gastronómia, zákaznícky servis, prístup ku klientom. Blog o všetkom kvalitnom.

nedeľa 20. marca 2011

Služby po slovensky

Slovensko je krajina plná blbcov. Nezostáva mi skonštatovať nič iné, keď vidím ako to v našej republike vyzerá. Nízka kvalita služieb, nekompetentné "politické špičky", či program televízií počas prime time - toto všetko nastavuje zrkadlo a ukazuje nám akí v skutočnosti sme.

Za dôkazom, že Slovensko je krajina plná blbcov, nemusíme chodiť ďaleko. Stačí vojsť do najbližšieho obchodu, či reštaurácie.

Normálny človek by očakával, že keď vojde do obchodu so záujmom niečo si kúpiť, personál prevádzky s ním bude jednať úctivo a s dávkou entuziazmu. Predavač, pokladník, čí majiteľ obchodu musí chápať, že iba vďaka mne a mojim peniazom môže ich biznis fungovať. Predavač by mal byť štastný, že vchádzam do obchodu a musí si uvedomiť, že je jeho psou povinnosťou pozdraviť sa, byť k dispozícii, keď si to želám a musí zabezpečiť, aby som sa cítil v obchode dobre.

Na Slovensku to však takto nefunguje. Vojdem do obchodu a frázy "dobrý deň" sa nedočkám. Dočkám sa však nenávistného pohľadu od prítomnej predavačky. Určite som ju vyrušil pri niečom veľmi dôležitom. Asi práve vymyslela novodobú obdobu Rubikovej kocky. Pri prezeraní tovaru cítim, že mi jej oči vypaľujú na mojom chrbte nejaký emblém. Nič som si nekúpil, takže nemám právo na slušné "Dovidenia, príďte zas". Ona si proste neuvedomuje, že  jej miesto a plat závisí len odo mňa. Ona ma nepotrebuje. Radšej si bude lúštiť krížovku.

Prečo je majiteľom absolútne jedno, že ich personál je banda arogantných primitívov? Je tým pravým dôvodom nízka konkurencia služieb na slovenskom trhu alebo je to tým, že Slováci majú latku nastavenú naozaj nízko a kupujú predražené nezmysly s nulovým servisom?

Osobne nerozumiem ľuďom, ktorí sú ochotní zaplatiť 6 € za hrubú nechutnú pizzu s názvom Prosciutto, ktorá šunku Prosciutto nevidela ani na obrázku. Dusená šunka z Tesca nie je Prosciutto. Prečo ju kupujú? Zaspali dobu a pokladajú za vrchol gastronómie kuracie prsia s broskyňou?

Človek nemusí byť génius, aby vedel rozlíšíť dobré jedlo a zlé jedlo. Človek nemusí byť génius aby vedel rozlíšiť dobrú službu a zlú službu.

Existuje množstvo ľudí, ktorí chcú začať podnikať a nevedia do čoho sa pustiť. Poradím vám: otvorte si kvalitnú pizzeriu, kaviareň, bar,... Používajte kvalitné suroviny, nastavte rozumné ceny, správajte sa ako ľudia a naučte to aj svojich zamestnancov. Verte mi, že sa vám bude dariť. Slovenské služby sú katastrofálne.

Neplaťte za zlé služby. Nechoďte do zlých podnikov. Skrachujú. Čašníčky a predavačky na úrade práce raz pochopia, že ich jedinou starosťou a povinnosťou malo byť splnenie každého jedného priania zákazníka, pretože on je ten, vďaka ktorému mohla po večeroch pozerať Šeherezádu a jesť popri tom chipsy.

P.S. Rád by som sa poďakoval každému príjemnému personálu za vaše služby a držím vám palce.

14 komentárov:

  1. Konečne rozumný komentár, žiaľ pravdivý.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. majitelia obchodov často nevedia o správaní sa svojich podriadených. Sme leniví im to oznámiť.Na druhej strane aj keď ja do zlého obchodu viac nevstúpim,je tam vždy plno...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Moje skúsenosti: http://v-hano.meu.zoznam.sk/news/ako-som-kupoval-mobil-alebo-zakaznik-nas-pan-/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. "majitelia obchodov často nevedia o správaní sa svojich podriadených" - to je naozaj veľmi pekné, že o tom nevedia, ale je to len ich problém. majiteľ má sedieť vo svojej prevádzke a vedieť aký servis jeho zamestnanci poskytujú. To, že sa o to majiteľ absolútne nezaujíma je pravdepodobne z dôvodu nedostatočnej konkurencie a teda minima kvalitných služieb všeobecne. Ďaľší podnikatelia majú svoje prevádzky len na to, aby kryli svoje "čierne bokovky" a preto je im úplne jedno akú službu poskytujú.

    Na Slovensko stačí prísť s kvalitnou službou a určite sa uchytí. Blbci budú nakupovať nekvalitné služby a my - rozumní ľudia - kúpime len tú kvalitnú

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Trebalo by písat aj o primitívnom a chrapunskom spravaní zakazníkov,ktorý si lieča svoje mindraky na pokladníčkach v hypermarketoch-normalný zakazník by mal vediet že tieto sú od toho aby blokovali a nezodpovedajú ani za objednávky tovaru,ani za cenovky,ani za ceny,že stažnosti,reklamacie,podnety atd sa vybavujú na zakazníckých centrách alebo recepcii supermarketov/z vynimkou nespravne nablokovanej sumy/a že v rade čakajú další zakazníci,ktorý chcú mat rýchlo nablokovaný nákup-zakazník náš pan súhlas,ale nie otrok nálad,frustracie a blbosti niektorých zakazníkov-treba si najprv vyskúšat tút profesiu,berú brigadnikov takmer všetky supermarkety-najlahšie sa kope do predavačiek,tak to bolo aj za komunistov a to tým ktorý nemajú odvahu kritizovat iných zo zbabelosti,pritom ak sa mi nepáči možem nakupovat inde,ale sudcov, policajtov, politikov, úradnikov,učitelov,manažerov,notarov atd-tam je už výber riadne obmedzený a tam vznikajú aj najhoršie spoločenské škody-netvrdím že kritika niektorých predavačiek je neopravnená,ale netreba paušaulizovat,treba poznat aj druhú stranu mince,takisto zakazník by mal mat aspon základy slušnosti a inteligencie a neprovokovat a neriešit si svoje komplexy falošným sposobom

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Samozrejme, mnohí zákazníci sú sprostí idioti, ale to neznamená, že ja - slušný zákazník - mám kvôli tomu dostať chabý "servis" a nedočkám sa ani pozdravu.
    Predavač/pokladník/čašník musí byť profesionál. Musí sa odosobniť od komentárov primitívnych zákazníkov a pri ďaľšom nahodiť úsmev a pracovať na 100 %.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ty musíš byť strašný blbec. Raz v živote si išiel okolo poriadnej reštaurácie a už je pre teba 70% Slovákov dementných. 7 chodové menu si nedovolí každý aj teba tam asi niekto pozval, však ? Poráža ma z toho ako niekto nadáva na krajinu v ktorej žije. Nemyslím si že vypisovaním niečo zmeníš a na iné asi nemáš.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ďakujem za komentár a zhodnotenie mojej osoby (zhodnotenie intelektu a príjmu).

    To, že Ti nevadí ako to tu vyzerá je Tvoja vec. Ostatným ľuďom na úrovni však niektoré veci dosť prekážajú a snažia sa svojimi trefnými komentármi pomenovať veci správnymi slovami.

    Mňa zas poráža, že medzi nami existujú stále komunisti, ktorým prekáža vyslovenie negatívnej, ale pravdivej kritiky. Ži si ďalej vo svojej predstave, že Slovensko - krajina v ktorej žiješ - je dokonalé. Keď raz vykročíš za hranice Slovenska tak pochopíš, že mnoho vecí sa dá robiť inak a lepšie.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. "...Prečo je majiteľom absolútne jedno, že ich personál je banda arogantných primitívov? ..."
    .
    No preto im to je jedno, že 99% majiteľov sú tiež len obyčajný tupci. Nemajú záujem o nič iné len o TRŽBY.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Záujem o tržby a zisk je skvelou motiváciou. V normálnych krajinách je práve honba za ziskom a tržbami dôvodom kvalitných služieb a dôvodom záujmu majiteľa podniku.

    Nemyslím si, že práve kvôli "tržbám" máme na Slovensku zlé služby...

    OdpovedaťOdstrániť
  11. v podstate mas pravdu, no netreba vidiet veci len jednofarebne...existuju aj dobre podniky a sluzby, ale mam jednu uzitocnu poznamku - proscuitto - znamena celkovo v taliancine sunka, na odlisenie ci je ta sunka varena/dusena alebo surova pouzivaju vyraz cotto (varena/dusena) a crudo (surova). Spravny odbornik na gastronomiu by to mal vediet ;-) ak teda v podnikoch pouziju iba nazov prosciutto nemusi to hned znamenat prosciutto crudo, ako sa ludia nazdavaju vo vacsine pripadov. Ano je vela podnikov kde o tomto rozdiele netusia a pouziju len nazov prosciutto...je to komplikovane...no tak to vyzera ked preberame slova z cudzieho jazyka a netusime o ich pravom vyzname...
    Julia

    OdpovedaťOdstrániť
  12. este nieco som pozabudla...asi sa to tyka ineho clanku, citala som ich vsak vsetky naraz, tak sa mi to troska pletie. Ano nase sluzby treba jednoznacne zlepsit, ale na druhej strane nesmieme zabudnut na nase tradicie a aj jednoduche vidiecke jedlo je hodne uznania a kvality. Nesmieme sa len rychlo nahanat za zapadnou zmenou, lebo ak sa budeme potom chciet ohladnu spat bude uz neskoro a aj zapadne krajiny su momentalne presytene modernostou a jednotvarnostou. Pohar na cervene vino vo vidieckej restauracii dokonca ani nemusi byt. V krajine jedla, v Taliansku, v mnohych restauraciach dostane zakaznik len jeden pohar aj na vodu a aj na vino =D trosku sokujuce, ale ak je jedlo vidiecke a aj styl restauracie je podobny tak treba zvolit jednoduchost ako Taliani, oni sa nebabraju s nicim a su vzdy hrdy na svoju jednoduchost/primitivnost! samozrejme s kvalitnymi sluzbami (zle asi ani neexistuju v Taliansku, minimalne co sa jedla tyka) =)
    Julia

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Júlia, uznávam - existujú aj dobré podniky s dobrými službami, ale tých je žiaľ ako šafranu.

    Pre mňa je Prosciutto na Slovensku kvalitná sušená šunka. Keď si objednám pizzu Prosciutto a príde mi v nej zapečená dusená šunka, nie som veľmi nadšený...

    Určite nesmieme zabúdať na tradície a myslím si, že reštaurácie, ktoré nastavia "tradičný vidiecky formát" majú šancu preraziť. Viď Med Malina v KE. Do takejto reštaurácie však nejdem na víno, ale na niečo typické - povedzme halušky. Osobne si neviem predstaviť piť víno z "obyčajného" pohára - pokiaľ samozrejme nehovoríme o chatách a pod. :).

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Sakra, zase tá pizza. Mokuš

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...